Det kommer mera:

 

 

Sedan har vi fortsatt att gå på massa roliga ISAP event (International Student Activity Program). Bland annat fick vi en jättebra deal till Sun Peaks: transport, hyrning, lunch, lift ticket OCH skid/snowboard lektion för ca 450 kr! helt otroligt billigt när man tänker på det. Eftersom jag då endast åt snowboard en gång, i Harpour Mountain, passade jag på att ta en lektion! Det gick riktigt bra, o nu kan jag svänga åt båda hållen o ta mig nerför de blå backarna utan risk för livet!!

Vi var även iväg på Hockey igen, denna gången på Kamloops Blazers (som faktiskt är ganska bra!), ISAP hade ordnat så att vi fick en liten VIP box, med fri mat och dryck, o så klart grymma platser. Jag älskar ISAP =)

Skolan går bra! Det är lite intensivt dock, med fyra kurser här och ett försök till att skriva C-uppsats med Elizabeth hemma i Halmstad. Men jag försöker vara effektiv, och än så länge har det gått bra =) Gillar alla mina föreläsare och känner att mina kurser är relevanta (kursen i Business Ethics kan dock diskuteras, men den var jag tvungen att ta eftersom jag läste en annan kurs istället för den hemma i Halmstad i höstas). Vidare så händer det grejer på skolan hela tiden. Igår firade de tydligen internationella dagen för antirasism (eller något liknande). Då drog de igång massa internationell musik, försökte lära folk dansa alla dessa olika typer av danser (tänk Afrika-danser, salsa och mellanöstern-danser) och så klart bjöd dem på mat. MUMMA!

En annan sak som jag finner mycket lustig, är hur de varje torsdag kommer typ 5-8 hundar till Old Main Building, som är där för att man ska få gosa med dem och ”relax”. HAHAHA , jag tycker det verkar lite löjligt, och framförallt känns det väääääldigt amerikaniserat!

Sen har ju vädret varit riktigt bra här i Kamloops de senaste veckorna. Tänk sol varje dag, mellan 0-15 grader varmt och när det är ca 15, varma sköna vindar. Detta gör Kanadensarna galna; de har redan plockat fram sina sommarkläder  och kommer till skolan i shorts, flip flop och t-shirt… vet inte riktigt vad det är för fel på dem, men något tokigt är det definitivt. O ja, väldigt många av dem har shorts även när vi pratar temperaturer kring 0:an. O jacka, det har de definitivt inte! Den lämnade de ifrån sig vid temperaturer omkring -5. 

Vi har fortsatt att åka skidor/snowboard varje helg, och en helg åkte vi till Revelstoke, Nordamerikas mest vertikala skidresort. Det var riktigt grymt där! kanonbra faktiskt =)

Ikväll ska vi iväg på kvällåkning till Silver Star. Det kostar bara $10 för liftkort mellan 330 - 830, och sedan ytterligare $10 för hyrning av utrustning, vilket är grymt billigt enligt mina mått mätta! De andra ska ut och parta ikväll o klä upp sig riktigt fint (upplever att det är lite mer casual stil på folk här, även när det är dags för fest, party och så vidare), men nje, jag ville hellre åka skidor/snowboard jag! Har inte riktigt bestämt mig än för vad jag ska göra, kanske bäst att komma dit o kolla in snön, är det lite isigt, så vågar jag inte åka snowboard ;) 

Imorgon ska vi återigen iväg på ett ISAP event, vi ska till Kelowna, shoppa och spela minigolf. Hoppas jag hittar ett par skor, mina gick sönder häromdagen, så nu har jag bara mina converse som fungerar! 

Hoppas allt är bra med er där hemma! Massa kramar!! 


Billig dag i Sun Peaks!







Min Snowboard Instructor: John! 

Goa internationella tjejer =) 
 

17/3 i Sun Peaks, sandra har skoj i backen!










John njuter av utsikten på vägen hem från Revelstoke






Revelstoke


Michaela och John 










Stephan, John och Michaela i Revelstoke!



Fotboll i Vancouver 9/3


Sandra är glad!
 
 

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0