Första veckan i Kamloops

Tänkte göra en kort sammanfattning av vad som har hänt den första veckan här i Kamloops:
 
- Flyget gick kl 06:00 från Kastrup, och vi lyckades aldrig somna den natten. Efter att endast ha sovit ca 4 h på 42 h, var vi äntligen framme i Kamloops den 29/12. Vi var så trötta att det knappt var sant och jag har nog aldrig velat sova så mkt som jag ville just då. 
 
- våra rum hade inte internet, så vi hängde bl a på Wendys och Tom Hortons för att få gratis WiFi; får ju erkänna att vi är mer eller mindre beroende av internet nuförtiden!
 
- Något av det första som hände med min kanadensiska telefon var att jag råkade komma åt emergency-knappen, och började därmed ringa 911. Lade på direkt, enligt mig själv innan någon signal gick fram, men 5 min senare ringde det på min mobil. Tyckte det var ganska märkligt eftersom ingen hade mitt nr än! Sandra fick svara, eftersom jag inte ville. Det visade sig vara 911 som ringde! De frågade ifall Sandra mådde bra, eller ifall hon var i behov av hjälp. Sandra sa att allt var bra o att vi råkat ringa, att inget hänt. då sa kvinnan i telefonen: "Can you speak properly?!" Sandra: "I´m sorry, I´m from Sweden, so I have an accent". kvinnan: "Oh, I´m sorry". 
Skrattat ortroligt mkt åt detta den senaste veckan =) 
 
- Tjejen ovanför mig gillar tydligen att sjunga om kvällarna. hon sätter igång något slags gospel, som hon varvar med någon slags rapp och någon annan typ av "skönsång". Börjar bli lite irriterande.
 
- Skolan har hållt i en riktigt bra orientation week där vi träffat massa folk, ätit gott, gått på hockey tillsammans, åkt iväg på snow tubing etc (på vägen uppför berget blev det för tungt för bussen vi åkte i, så vi fick hoppa av och gå upp för backen eftersom bussen inte kunde ta sig upp med oss i den, haha!)

All personal är så himla trevliga och familjära att det nästan känns som att man känt dem hela livet. Rektorn och massa andra har varit med på alla aktiviteter och är riktigt noga med att gå runt och prata med alla för att se så att alla har det bra. Sandra och jag har skaffat oss ett kompisgäng med folk från främst Tyskland, Österrike, Schweiz, Australien, USA, Kanada och Pakistan. 
 
- Vi drog iväg till Sun Peaks en dag, Ett enligt min mening riktigt grymt skidställe. Planerna för en tur till Whistler har påbörjats! 
 
Mycket mer än så orkar jag inte skriva ikväll =)
 
Säger som kanadensarna: "Have a good one!!"



jag i tubingliften 


Jag, Rachel och Sandra

Bider från Sun Peaks: 

 
 

Kommentarer
Postat av: Linn

Vilket vackert snölandskap! Skönt att höra att allt har gått bra, lite småjobbigt det där med calling to 911! Men kanske också lite typiskt för att vara dig ;-). Så klart har du redan funnit någon irriterande granne, du ska ju ändå bo där nu i 4 månader.. Hoppas få höra och se fler bilder av dig snart! Många kramar

2013-01-09 @ 19:25:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0