21/1

Ännu en vecka har gått! Jag var sjuk över förra helgen o i början av förra veckan, men nu börjar det ordna upp sig, bara lite snuvig nu. Har därför inte varit överdrivit aktiv, mest bara tagit det lugnt och försökt bli frisk. Tyvärr råkade jag nog smitta Jaclyn (vår kanadensiska roommate) för nu är hon dunderförkyld och har ont i halsen. Ops! 
 
Vår fjärde roommate har börjat synas till lite oftare. Dock fick vi spel på henne häromdagen, eller egentligen på hennes kompis. Serena (som jag tror att hon heter) hade tagit hit en vän, och inte vilken vän som helst, utan en superfet vän! Jag tror ärligt talat att jag aldrig varit i närheten av en så fet människa under så lång tid som då! Det var helt otroligt, hon var bokstavligen talat lika bred som hon var lång och det faktum att hon snodde min djupa tallrik och käkade någon äcklig orange smörja i den gjorde inte saken bättre (dessutom diskade hon den aldrig!!)! 
 
Serena gick sedan iväg till skolan, men den feta tjejen stannade kvar, konstant käkande och rapande i 2,5 timme, herregud! När Serena sedan kom hem, hade hon köpt ett McDonalds meal till henne!! Oh My Good, vilken Feeder!
Det gjorde inte saken bättre att klumpen tog av vår ketchup utan att fråga och att hon tog slut på vårt toalettpapper. Vilken tjej, hoppas jag aldrig mer behöver se henne igen! (Förresten är det ganska intressant hur sådana bagateller som att hon tog av vår ketchup kan göra en så upprörd, som jag och Sandra faktiskt blev)
 
För övrigt så vann jag biobiljetter från TRU:s Student Union (ungefär som Kåren), så jag och Sandra gick på bio i torsdags. Det var skönt med en liten svensk kväll, Men det slutade ändå med att vi snackade en massa engelska eftersom vi gick på en födelsedagsfest senare på kvällen i ett dorm room här i vårt hus. I fredags var det Traffic Light Party, dvs grön för "singel", gul för It´s complicated" och röd för "taken", även det blev en riktigt bra kväll och vi började med att ses några stycken här hemma hos oss, innan vi gick vidare till Heroes pub. 
 
Jag inbillar mig att engelskan börjar komma mer och mer naturligt nu, men ibland blir det lite fel ändå! I veckan satt jag till exempel i skolan och pluggade tillsammans med Jaclyn, fick ett sms av Sandra på svenska, och började då prata svenska med Jaclyn eftersom sms:et fick mig att glömma bort att engelska är språket som gäller här! Jaclyn spärrade upp sina ögon och tittade förskräckt på mig, innan jag själv kom på att hon inte förstod ett dugg av vad jag sa! 
 
För övrigt har min sjungande granne ovanför mig slutat sjunga. De senaste fyra gångerna jag har hört henne har hon istället gråtit, varav hon verkligen störtbölade den första gången! Hon verkar vara lite labil faktiskt, ena gången började hon banka i väggen och skrika. Hoppas för hennes egen, för min och för hennes rumskompisars skull, att hon snart mår bättre igen... Och nej, det är inte särskilt välisolerat här!! 
 
Till helgen ska vi iväg och åka iväg på "Iceskating and Snowshoeing" med ISAP (International Student Activity Program). Det är en riktigt bra "förening", som ordnar massa aktiviter för oss internationella studenter till ett billigt pris. Vi betalar 100 kr och får resan dit och hem, de två aktiviterna samt mat - enligt min mening en riktigt bra deal! Eventuellt ska vi stanna över på ett hostel och åka skidor på söndagen, det hade varit skoj =) 
 
 
Pre drink innan Traffic Light Partyt på Heroes Pub 
 
 
Några bilder från Campus, har dock bara fått med byggnaderna som jag själv brukar vara i 

Old Main - Har mina flesta föreläsningar här.
Ryktet säger att det var ett fängelse en gång i tiden. Vad vet jag, det ser i alla fall coolt ut nu


Clock Tower och Library - min vardagliga promenad till och från skolan


Trade and Law Centre 


House of Learning - mysigt pluggställe 


International Building - Har en del föreläsningar även här 


Vi bor på den sidan av vägen som fotot är taget på och Campus ligger på andra sidan, bakom träden. Blir en 10-12 minuters promenad bort till byggnaden som ligger allra längst bort. Helt okej för mig! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0