Mid-term break

Är nästan klar med min sista assignment innan lovet, Imorgon ska vi till Vancouver och på måndag åker vi vidare till Whistler för att åka skidor!

Ska bli kanon kul!
Vi har det verkligen superbra här, Det händer jämt något roligt.
Igår var vi och kollade på Harlem Globetrotters, det är i princip ett basket-lag som gör massa tricks osv, var ganska roande en vanlig onsdag. Ikväll var det fest, en fransyska (Hélene) bjöd in oss alla, mycket mycket trevligt.

Även förra helgen hade vi massa roligt, med födelsedagsfest o utgång. Denna veckan har varit relativt intensiv, men tentan jag skrev i morse gick jättebra, o nu är det som sagt bara den sista uppgiften kvar, sen kan jag njuta av lovet. Förutom mid-term break kallas lovet för reading break. Tror dock inte så många kommer att plugga, fokus verkar vara på att åka iväg o göra något roligt; vare sig du är svensk, tysk, afrikan eller kanadensare!

Snön har börjat smälta bort här nere i dalen, vilket faktiskt är ganska skönt, nu kan man gå lite mer avslappnat utan att oroa sig för att halka, och det har faktiskt varit så pass fint väder att vinterjackan fått stanna hemma. kanadensarna verkar tro att sol innebär 25 grader, vissa av dem går nämligen redan runt i t-shirt, shorts o flip flop i i princip alla av dem går runt utan jackan, varav många bara har en kortärmad tröja. Vet inte riktigt vad det är med dem, men otroligt varmblodade måste de vara!

så här mycket har snön hunnit försvinna, på ungefär en vecka faktiskt!
 

Var ju alla hjärtans dag idag. Vår käre vän Simon från tyskland köpte varsin 
hjärtdonut till mig o Sandra, mums!



På vårt boende anordnas det coffee night då o då. ikväll gick jag o tog mig en caramel macchiato som jag drack medan jag skrev min assignment. Riktigt mumsigt och gott!

 
Som sagt, Vancouver imorgon! Vi ska bo hos Jaclyn de första dagarna, o sen i whistler har vi hittat en stuga vi ska hyra, där vi bara betalar $50 för två nätter/person. Superbilligt! det lär behövas, med tanke på hur mkt det kostar att köpa liftkort där ;) 
 
Hoppas allt är fint där hemma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0