Baten till Koh Tao

Imorse gick vi upp kl 6 for att aka baten till Koh Tao. Vi satt och vantade ganska lange vid piren pa att baten skulle komma och hann spana in alla skumma manniskor det finns. De tva brittiska tjejerna med silikon i lapparna, tjejen med magtroja och hotpants, amerikanarna som alltid ska horas mest av alla, israelerna (?) som var varldens uddaste par och thailandskan med varldens underbett och en dotter pa ca 12 som redan var graharig. Underligt. Ska val inte saga for mycket, sakert manga som satt och tyckte vi var riktigt konstiga oxa.

Vi skulle aka med en catamaran till Koh Tao och skulle inom Koh Phangan och hamta upp och lamna av nagra andra. Den resan gick bra, vi sov lite och allt var lugnt. Nar vi sen lamnade Koh Phangan borjade helvetet. Jag vaknade av att ma riktigt illa och fler och fler folk omkring oss borjade be om platspasar och aven vi laddade upp med. Vagorna var enorma och baten guppade mer an nagon annan bat jag nagonsin akt. Folk borjade spy och det gjorde snart bada mina reskompisar ocksa. Och dar satt jag inklamd emellan dom och forsokte att tanka pa nagot helt annat. Personalen pa baten sprang fram och tillbaka med spypasar och papper till alla som madde daligt och det var riiiiktigt manga.

Tror jag blivit hardad pa dagis av att se spyor och annat raligt, annars hade jag nog ocksa suttit dar framatlutad med en pase framfor mig. Forstor inte hur man kan jobba pa en sadan bat, det gick ju inte ens att ga upp och ga sa mycket som det gungade, personalen var ju nara att ramla varenda gang dom var uppe for att dela upp pasar och papper.

Nar vi var framme i Koh Tao konstaterade vi att vi INTE ville aka baten harifran igen, men tjena, vi ar pa en o och har ju inte direkt nagot val! Hoppas att det ar mer vindstilla nar vi ska aka harifran an vad det var idag nar vi akte hit! Nar vi val hittat ett boende slangde vi oss i sangen och sov ett par timmar - sa mora som vi var efter djavulsk farden pa havet med en catamaran!

Ikvall nar vi kakade kom denna lilla sota flicka fram och forsokte harma sin Pappa och skriva upp bestallningen pa ett block. Linn lyckades till och med att bestalla en Coca Cola av henne - hon har en sakrad framtid inom restaurangbranschen.
Eftersom ingen madde bra nar vi steg i land pa Koh Tao tog vi ett boende har i hamnen, imorrn tanker vi byta och aka till andra sidan dar det finns strand ocksa. Vi hoppas det ska bli lite sol imorrn, idag var det faktiskt bara tunna moln pa himlen sa det badar gott i alla fall!

Kommentarer
Postat av: Annika S.

Hej

det är din mammas kusin här. Jag var hemma hos er i lördags när din morfar fyllde år. Det var kul. Här är 8 minusgrader så passa på att njut. verkligen jätte kul att se din blogg.

Ha det så bra.

annika

2009-01-05 @ 17:23:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0