Sa har man landat

Ja da var man framme! Sicken luftfuktighet som slog emot oss nar vi klev av planet. Men jag klagar inte! Jattekul att vara har ju! Aka plan sa lange var allt annat an roligt, och jag lyckades saklart inte sova, sa jag har ju varit vaken sen i mandags-morse. Antar att jag kommer sova gott sen nar jag gar och lagger mig.

Vi var lite skraja nar vi hoppade in i en minibuss, tillsammans med en hel dros asiater och for ivag mot vad dom sa var
Hanoi. Dar susade vi forbi massa mopedister med munskydd och ett helt gang grisar bak pa - Det marktes att vi inte var hemma alltsa... Ute pa "landet" draller det runt en massa kossor, och overallt odlar dom ris! Hanoi kanns som en ganska fattig stad. Gatorna ar sma, trottoarerna ar inte mycket att hurra over och det sitter manniskor lite har och dar och lagar mat i vrarna.

Jag och Linn har anda hunnit med att titta pa en del grejor idag, men mest har vi val forsokt lokalisera oss och fa en uppfattning av hur stor staden ar och vad har finns att gora. Ganska kul nar vi springer runt och fotar, och helt plotsligt star dar ett gang asiter och fotar oss?? Sa ovanligt kan det val inte vara med turister?!? Jaja, lite lustigt i alla fall.

Hotellet vi bor pa ar helt okej, men kanske lite for dyrt, 15 dollar per rum. men vi har gratis internet, frukost och AC, och det tyckte vi att vi var varda sadar det forsta dagarna! Tror vi ska ga pa jakt efter nagot billigare nu i veckan, sa far vi se hur lange vi stannar - varken jag eller Linn kanner sig som en stadsmanniska namligen =)

Kommentarer
Postat av: Marie Riex

Vad skönt att ni är framme och har fixat rum. Här hemma öser regnet ner. Kram Mamma. Ida hälsar.

2008-10-21 @ 13:51:44
Postat av: Jenny

ja ni får ha det så härligt, men det har ni väl säkert.. Emma, jag har fått en lägnhet! en skabbig mn stor lägenhet som ligger jättecentralt.. nära skolan o inte för dyr. så jag är lycklig! nu ska jag bara få lite vänner här i frankfurtlandia.. verkar vara lite svårare på den fronten.. men men..

simma lugnt! kram

2008-10-21 @ 15:53:46
Postat av: Majken Riex

Skönt ni är framme, hotellet är inte dyrt Emma dollarn står i kr 7.70 idag.Dessutom får ni frukost och kan anv.i nternet gratis. Roligt att du skriver så snabbt och dessutom bor ni rätt bra det skall ni nog fortsätta med. Kram Mormor

2008-10-21 @ 19:16:21
Postat av: Elin

Vad kul att höra att ni har det bra :) Jag tyckte inte att det lät så dyrt med det hotellrummet? Det kan ju inte vara mer än max 120 kr per natt? :) Men givetvis ska ni ju leva så billigt som ni orkar och vill ;D Ha det jättebra! Kram

2008-10-21 @ 22:26:28
URL: http://loenn.blogg.se/
Postat av: Emma

För hotell va de inte så farligt men det blir ju ganska mycket om man bor där länge, antar att ni ska satsa på att bo vandrarhem eller guesthouse sen? :) Lycka till!!

2008-10-22 @ 03:05:32
URL: http://bunny.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Måste vara riktigt skönt att komma bort från det regniga Sverige, jag vill också! Hoppas ni hittar något billigare, håller tummarna!

2008-10-22 @ 14:59:21
URL: http://nocturnalthoughts.blogg.se/
Postat av: Emmabr

Jenny, vad kul att du har fatt en lagenhet! bor du sjalv nu eller hur blev det? vanner kommer sakert inte bli nagot problem! kanske att du far leta dig bortom alla konstnarer om inget annat.. =)



Mamma och mormor, ja det ar skont att ha nagonstans att bo, men visst kan vi komma billigare undan. idag har vi inte lagt nagon kraft att leta, men i linns lonely planet bok har vi hittat stallen vi ska ga till, sa imorrn checkar vi ut harifran!

2008-10-22 @ 15:25:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0