Vi visste det skulle handa...

Vi bara vantade pa det. Men nagonstans trodde vi anda att vi hade klarat oss undan det nu har vi val kommit in i Thailand. Risken var ju sa himla mycket storre i mindre utvecklade lander som Vietnam och Kambodja. Jag tror att de flesta som backpackar rakar ut for det. Man har ju last om det hur mycket som helst pa olika backpackingsidor. Jaja nu till saken - var buss pajade.
HAHA det ar sant! Vi skulle aka fran Pattaya till Bangkok och halvvags sa la den av...  Lite ovantat att det hande i Thailand, dar vagarna faktiskt ar riktigt bra. Varje gang man akte buss i Vietnam och Kambodja forvantade man ju sig nastan att bussarna skulle ga sonder. Men det hande har istallet,  vaxelladan la helt enkelt av pa var lilla minibuss. Efter att ha akt i ettans vaxel i ca 20 minuter fragade vi om chaufforen tankte kora i ettan enda fram till Bangkok. Han nickade. Hahaha!  Lovar att det inte gick fort! Tillslut fick vi nog och chaufforen stannade och alla packade ur sina grejor och vi delade en taxi med tva britter in till Bangkok. Det kostade ungefar ingenting sa vi forlorade iaf inga pengar pa det =) De stackars britterna ska forresten aka hem imorgon, och som vissa kanske kanner till sa har flygplatsen blivit okuperad av demostranter och ar avstangd tills vidare... Trist lage!

Imorgon tankte vi ga runt och kolla shoppingen har och an sa lange ser det riiiktigt bra ut :D
For ovrigt sa lever vi och mar bra! Kram kram!

Kommentarer
Postat av: Frida

Det finns så himla mycket roligt att göra i sydostasien att man inte alltid hinner med allt... Något man inte får missa i Thailand är Similan Islands utanför Pukhet, finns inte bättre snorkling någonstans i världen, iofs var jag där innan Tsunamin, så jag vet inte hur det ser ut där nu. Annars finns det riktigt mycket bra snorkling utanför Koh Chang också! Pysslar mest med sånt när jag är där, bäst surfing finns det på Khao Lak, fast jag var även där före tsunamin, men jag har hört att det är uppbyggt där igen. Bortanför Khao Lak finns även en jättefin nationalpark med vilda apor, elefanter etc. Vet även riktigt bra hotell lite överallt i Thailand! har en riktigt bra favorit i Bangkok! Haha... lång kommentar! Önskar att jag var i din sits just nu, vill tillbaka till Asien hela tiden!

2008-11-29 @ 09:18:59
URL: http://fridaradmark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0