Utskalld av kambodianer

Japp for blev vi alldeles nyss. Anledningen var att vi inte akt med hotellets tuktuk-forare till the floating village, utan valt en annan random ute pa stan. Dom var verkligen riktigt sura. Sa massa hogljuda saker till varandra, sa kom fler o fler o fragade. Oj vad dum man kande sig. Men hur skulle vi kunna veta att vi hade begatt en san synd? Vi ar ju bara tva vanliga turister som hangde i stan och helt plotsligt bestamde oss for att vi ville se den flytande staden. Mer var det ju inte. Men for dom var det en stoooor grej! Och det var aven vaaaaldigt viktigt att vi valde att aka med dom nar vi ska till Angkor Wat. Dom sa nagot om att det var daligt for hotellet att vi valde nan annan, men med deras engelska ar det svart att forsta vad dom egentligen menar. Aja. Vi blev sa chockade att vi inte lyckades forsvara oss. Jag svor lite pa svenska at dom och jag ar saker pa att dom gjorde det samma tillbaka. Nu nar vi akte in till stan tyckte jag allt att tuktuk-foraren korde extra aggresivt, och nar vi fragade om han kunde ta oss till ett speciellt stalle svarade han bestamt nej. Haha. Verkligen speciella manniskor.

Hur som helst blev det lite shopping inne i stan idag. Helt kul! hade kunnat kopa hur mycket som helst, men det blev en kjol, ett linne, ett armband och lite annat jag ansag mig behova for tillfallet!

Jag och linnet jag kopte idag!

Som sagt var vi och kollade pa the floating village. Det var lite annorlunda. Forst prutade vi sa grymt mycket pa batpriset att tjejen i receptionen blev riktigt arg pa Linn, som for ovrigt ar en riktigt duktig pruterska, men tillslut lyckades vi sanka priset med totalt 8 dollar och det tyckte jag faktiskt var ganska grymt gjort. Sen bar det av pa en tur och usch vad trist att leva som dom gor! sitta pa ett flytande flak, rensa fisk och behova ta baten till grannen. Tank att inte kunna ga. Maste vara fruktansvart stillasittande. Okej att dom aker runt med sina batar en del, men anda. Sen har dom hundar och hela koret. Och att ha smabarn dar ar ju livsfarligt! I ett litet hus som vi akte forbi brakade barnen. Dom slogs ganska haftigt faktiskt men helt plotsligt kom vad jag tror var pappa och bara hottade i det ena barnet i vattnet, haha. Ganska smart satt att avbryta ett brak, tank om det varit sa latt hemma ocksa!   







Bilderna ovanfor ar fran the floating village och sahar som pa bilden nedanfor ser det ut langs utkanten av stan. Palmer och tralador overallt. Bilden langst ner ar fran stan.




Nu ar klockan snart 8 pa kvallen och vi far val hitta nagot att ata sen ska vi se om det finns natt roligt utestalle haromkring. Har druckit vatskeersattning de senaste dagarna sa nu kanner jag mig lite piggare igen. Maste saga att det ar svart att dricka sa mycket vatten som man egentligen borde. Men jag ska forsoka!
Ha en trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0