Skumpigt varre

Jahapp. halv 8 skulle bussen ga som sagt. klockan 9 kom den och hamtade oss. Man ska inte hanga upp sig sa mkt pa tider i dessa landerna... Hur som helst sa var vagen mellan Siem Reap och Poipet (gransstaden mellan Kambodja och Thailand) inte den basta, hihi. Det var en enda stor grusvag, emellanat en valdigt ojamt asfalterad smal vag och att sitta och lasa eller sova var det inte tal om. Alla flog till hoger och vanster och helt arligt talat sa kunde man inte annat an att skratta. Att bussen holl var ett under. Safort vi kommit over gransen var vagarna 100 ggr battre igen. Har ar en bild pa grusvagen, pa ett av de bredare stallena. Nar man akte dar fick man aven se lite annat av kambodja. Vi var ju bara i stader nar vi var dar, men att se landsbygden var en helt annan grej. Det var veerkligen att se den fattiga sidan av kambodja dar dom akte ko-och-vagn, plockade kaffeboner, gick med en lie pa falten osv. Har nere ar en bild pa vagen,, vid ett av dess bredare tillfallen.



Nu ar vi i Pattaya. Det ar en snygg stad - fina affarer, asfalterade vagar, ljusslingor overallt och hyfsat stadat och rent. Dom har pick up-bilar som taxi har och med en liten vink far man dom att stanna at en och sen ar det bara att hoppar pa och aka tills man trottnar. Med en liten pling stannar chaufforen och sa hoppar man av igen - ganska roligt tycker jag! Ett minus med stan ar alla aldre vasterlandska man. Detta ar tydligen deras paradis. Det kryllar av dom... Och saklart sma thailandska sota flickor brevid. Hemskt att se. Sen finns det en gata som heter Boys Town. Det ar dar alla homosexuella och transvesiter hanger, och det verkar finnas en hel del av dom oxa. Tex var det en transa som serverade oss vara smooties igar, han forsokte verkligen med lite lappstift och ett diadem, men for ovrigt var det ganska uppenbart att han var en kille :P Saklart finns det barnfamiljer och andra backpackers har ocksa, men det man ser det ar ju alla gamla man.. Vi far se hur manga dagar vi stannar har. Vi gillar ju stan och har ar en go stamning (trots alla gubbar) som far en pa gott humor.  
\
Sugen pa friterade skorpinjoner? Eller kanske grashoppor? Bara att valja.  


Jag med en himelskgod smootie!


Idag nar vi lag pa stranden och chillade, sa kom det som vanligt fram forsaljare av olika slag. Ar det inte glass sa ar det massage och ar det inte massage sa ar det tatueringar. En kille borjade helt plotsigt mala pa Linn. Hon sa vaaaaldigt bestamt att hon inte hade nagra pengar och inte tankte betala, men han bara fortsatte och sa att det var billigt. Linn fortsatte med att hon inte tankte betala, och han skrattade lite o sa aterigen "cheap cheap". Nar han var klar vill han saklart ha betalt. Linn ravagade. Hahaha. Han fick ju skylla sig sjalv, hon bad inte om den och sa att hon inte tankte betala men enda fortsatte han. Jaja, resultat ser ni ovanfor iaf!


Jag tror Flip flopsen har gjort sitt snart och nu ska jag borja se mig om efter nya :P Aven om man ar backpacker behover man ju inte ha hur slitna grejor som helst!

Kommentarer
Postat av: Matilda

åh vad gott med smoothie, det ska jag göra mig en imorgon!

Saknar dig fina bästis!

2008-11-25 @ 16:28:43
URL: http://tiiilla.blogg.se/
Postat av: Frida

Japp, jag ska säsonga, bor faktist tillsammans med Elin däruppe :) Läste att du tog vägen med buss mellan Thailand och Kambodja, det kallas ju dödens väg, klarade du det?? :P Jag tog en båt mellan Shianoukville och gränsen till Thailand, men sjukligt sjösjuk... Kul att du är på samma ställen, ska du till Koh Chang?

2008-11-25 @ 17:22:40
URL: http://fridaradmark.blogg.se/
Postat av: FindusMorgan

Ja jävlar, det var nog de slitnaste flipflops jag sett. Fan va härlig soluppgångsbilder ni lyckades fixa. måste varit sjukt magiskt irl. men vi har snö, Woho.. =) Kan du inte käka en skorpion o säga hur det smakar? ser ganska lockande ut härifrån iaf. Tatueringen såg nice ut och ville se killens min när han inte fick sina pengar.. hehe! hur går det med solbränna med mera. Cheers

2008-11-25 @ 22:42:08
Postat av: Bea

Du missade årets första snö Emma!!! Tack för det fina kortet, vi läste det idag på samlingen. Barnen tyckte att det va jättespännande att höra vad du har för dig (vi fröknar oxå för den delen =))



När är du hemma igen??



kramar

2008-11-26 @ 13:12:50
Postat av: EMMA

Hej Fredde!

Haha, ja jag maste shoppa nya.. Tack sa mycket, vi blev ratt nojda sjalv faktiskt ;) Ehm.. du det dar med skorpionen far jag fundera pa ett tag... haha, men nagot sant far jag la prova, det hor nastan till, men behover samla lite mod tils dess tror jag! Ja tatueraren blev ratt ledsen. Solbrannan jobbar jag pa! Ar i vart fall inte blek o brunare an manga andra sa jag ar ratt nojd :D

2008-11-26 @ 15:07:58
Postat av: EMMA till BEA

Ja sa himla mysigt det maste ha varit med sno! Fast jag har det ganska mysigt har ocksa faktiskt, hihi. Vad kul att kortet kom fram och att barnen tyckte det var spannande =)



Vart flyg hem ligger bokat till den 13 januari, biljetten ar ombokningbar men sa som det ser ut nu sa ar det den 13e vi flyger hem =)



Kramis!

2008-11-26 @ 15:14:28
Postat av: Elin

Heej gumman.

Hoppas ni har det bra i värmen, saknar dig ska du veta. Jag har verkligen sjuukt mycket att göra just nu inför flytten och så.. Men men, det går framåt och snart är det dags :)

Som vanligt så är det alltid lika kul att läsa hur det går för er och hur ni har det :) Ni verkar ha det bra ju :D Det verkade dock lite läskigt/äckligt med skoprioner och gräshoppor, men "tatueringen" var cool :) Och gratis är ju gott som bekant. Du får komma upp och hälsa på mig (och Frida) i norrland sen när du är hemma igen, det bestämmer jag här och nu och du har inget att säga till om ;) haha :P Nej men det hade varit trevligt iaf :) Ta hand om dig :) Kramar

2008-11-26 @ 23:32:01
URL: http://loenn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0