Utflykt

Idag var vi ute pa vift. Det tog verkligen emot nar klockan ringde redan kl 6 pa morgonen, och nar vi val kom ut sa satt det fortfarande folk och festade pa barerna langst Khao san Road som ar Backpackernas gata har i Bangkok.

Vi borjade med att aka till Floating Market. Ganska mysigt att glida runt i en liten trabat och titta pa olika saker som dom saljer fran sina batar. Det var ju allt mellan sma Buddhafigurer, tavlor och tyger till godis, frukt och nudelsoppa. Efter Floating Market akte vi vidare for att titta pa bron over floden Kwai. Den och resten av ralsen byggdes av japanerna under andra varldskriget och tydligen ska over 80 000 manniskor ha dott under bygget - bada krigsfangar och civila. Efter det blev det en god thailandsk lunch med teamat "chearing is kerring" dvs att man far massa matratter att dela pa.

Sen bar det av till sjalva tigertemplet. En himla massa akande i minibuss maste jag saga, men det var en himla mysig buss och nastan alla sov ungefar hela tiden :D Riktigt coolt att se tigrarna. Sa fina djur det ar! Jag gillar kanske inte katter, men tigrar verkar vara en annan grej, hehe. Hur som helst sa ar dom ute o rastas varje eftermiddag bland en massa klippor och dar fick man ga in och klappa djuren. Vissa ar ju baouta stora men dar fanns en del ungar ocksa som var oversota!

Efter en hel dag med aktiviteter var vi ritkigt trotta och vi gick upp pa hotellet och vilade en stund och bokade sen bussbiljetter vidare till Chiang Mai. Det tar 12 h dit och vi ska aka over natten och det blir ingen lyx med sovbussar som i Vietnam utan det ar helt vanliga bussar. Hej somnlosa natt! Sen kopte vi mat ute pa gatan, det ar sa mycket billigare och precis lika gott!

Floating Market

Jag pa bron over floden Kwai

Pa tigertemplet

Kommentarer
Postat av: anna

neeeeeeeeeeeeej vad coolt! Jag vill också klappa en tiger ju :O :DD

2008-11-30 @ 16:45:44
Postat av: Emma

aaa vad jag blir avis, jag ÄLSKAR tigrar!!! Vill också klappa!!! hahaha :D fan va häftigt!!!

2008-12-01 @ 02:23:24
URL: http://bunny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0