Tillbaka igen

Idag tog vi bussen tillbaka till KL. Jag brande mig faktiskt lite pa ryggen igar, fast att jag inte ens tyckte att jag solade den overhuvudtaget.. Konstigt konstigt. Hur som helst sa tyckte jag att det rackte med sol nu pa ett tag, och linn holl med sa vi tog en av alla frasiga rosa minibussar pa on, sen matchade vi farjen perfekt over till stan och 5 minuter senare gick bussen till Kuala Lumpur - Vilket flyt man kan ha!

4 h senare var vi framme och vi tog ett annat hostel an innan vi akte till Pangkok, vissa vet varfor, andra kan ju bara spekulera i det :D Hur som helst fick vi iaf gratis kvallsbuffe dar, och i alla fall jag tycker alltid att gratis ar gott! Linn tyckte dock att maten var lite val stark, och ja, stark ar den verkligen, det var en blandning av massa indiska matratter och det kravdes mycket vatten for att lyckas svalja ner sa kryddstark mat! Forresten sa ater man inte direkt med pinnar har. Man ater med sked och gaffet - aldrig kniv. Varfor vet jag inte. Sen finns det en del indier som ater med handerna, eller forlat - hogerhanden. Vansterhanden anses tydligen smutsig. Hur som helst sa tycker jag att det ser ganska grisigt ut att se vuxna man sitta och ata ris med kycklig med hogerhanden, men man ska ju ta seden dit man kommer sa jag ska val inte saga for mycket  =)

Kommentarer
Postat av: Emma

hehe vet du varför vänster handen anses smutsig? Toalett säger jag bara ;)

2008-11-15 @ 06:56:04
URL: http://bunny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0