Som det kan bli

Hade ju inte direkt planerat det. Men efter nagra drinkar ar ju ingenting omojligt.
Sa jag at en grashoppa.

Jag dealade med en engelskaman - sa att om han gjorde det skulle jag med gora det. Trodde ju aldrig att han skulle gora slag i saken, men han gick ivag och fem minuter senare var han tillbaka med tva grashoppor, en till mig och en till honom. Haha! Det var liksom kort, jag tyckte inte jag hade nagot val! Det var rikigt hemskt att titta pa den, med huvud, ben, vingar och allt och sen forsoka forestalla sig att jag skulle ata den! Aja,  vi samlade lite mod. Och pa ett, tva, tre sa stoppade vi dom i munnen....  Det var inte sa farligt faktiskt! Smakade ju mest salt och fritera. Det ackliga var ju att veta att det faktskt var en grashoppa! Hihi, ar lite stolt over mig sjalv iaf, och Linn filmade alltihop sa ifall nagon inte skulle tro mig sa har jag filmbevis!

Idag bestamde vi oss for att aka till ett shoppingcenter. Vi fick en ny upplevelse av att aka tuktuk har... Tydligen far dom betalt ifall dom kor turister till tex kostymmakare och researrangorer och dom lovade oss ett billigt pris ifall vi gick med pa att gora ett stopp pa vagen till kopcentret - okej sa vi. Dock tyckte inte chauforen vi stannade hos skraddaren tillrackligt lange, och envisades med att kora oss till annu ett stalle och ifall vi gick in dar skulle vi fa aka gratis till kopcentrumet.. Okej, riktigt skumt, hur mycket pengar far tuktuk-chaufforerna egentligen for att kora turister till sadana stallen? Jaja, vi gick in pa nasta stalle, och korde vidare, tills chaufforen stannade och surade och sa att vi var dar for lite och att han inte fick nagra pengar for att ha kort dit oss. Okej synd sa vi, tack och hej! Vi fick helt enkelt ta en annan tuktuk resten av vagen! Samma sak nar vi skull hem, ifall vi gjorde nagra stopp pa vagen tillbaka fick vi mycket billigare pris, men nej tack, raka vagen hemat! Trafiken har ar forresten galen. Jag hade blivit knapp av att kora bil har eftersom det inte hander nagonting overhuvudtaget pa vagen. Trafiken star i princip stilla. Tacka vet jag tuktukarna som tranger sig fore alla andra hela tiden :P Men nar man aker tuktuk riskerar man i och for sig att bli ihjalgasad eftersom fordonen har ar allt annat an renliga...

Det ar fortfarande oroligt pa Bangkoks flygplats och igar traffade vi massor av manniskor som sa att dom egentligen redan skulle akt hem, eller skulle aka nu i dagarna. Men det ar ju kort. Manga pastod att dom blev ersatta med 2000 bath var dag dom tvingades stanna kvar, dvs ca 500 svenska kronor. Gratis semester ar ju aldrig fel - men trist for dom som har jobb som vantar dar hemma!

vi har forresten nytt mobilnr!
+ 668 1713 4223

Imorgon har vi bokat en utflykt dar vi ska kolla pa den flytande marknaden, ett krigsmuseum och en bro och sedan ett tigertempel. Blir sakert intressant.

Vi och vara engelska vanner.

Jag och Linn med varsin bucket

Paul, jag och tva grashoppar...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0