En dag pa stan

Vi som skulle ga upp tidigt for att ga till Petronas tower och aka upp till Skybridgen... Det blev icke sa. Vi satte kl pa halv 8 och nar den ringde och vi tittade ut sa var det nan skur pa gang. Vi blev inte sa lockade av vadret, och sov vidare nagon timme till. Nar vi val kom dit  pa formiddagen var vi for sent ute, det var inga biljetter kvar till oss. Aja. Vi fick iallafall se tornen och vi var ju faktiskt inuti dom aven om vi inte akte upp till bron mellan dom, sa jag tyckte det fick racka. Vi gick till Menara Tower istallet, KLs telemast. Dar akte vi 250 meter upp i luften och tittade ut over staden. Det var en harlig vy men jag maste erkanna att jag kande mig lite hojdradd av att kika nerat!

Tyvarr har vi atit varldens samsta mat idag: En frappino pa Starbucks pa formiddagen, ett meal pa Burger King pa dagen och en Mc Flurry pa McDonalds nu ikvall. Ojojoj - tur att vi aker pa mandag igen! Men helt arligt sa ar deras mat har inte mkt att hurra over. Det bestar mest av ris och friterad kyckling och snabbmatskedjor overallt, sen kan man iofs hitta nagra indonesiska, vietnamesiska och libanesiska restauranger da och da, men dom har inte dykt upp precis nar vi har kannt oss hungriga. I och for sig sa vimlar det ju av laskiga smarestauranger med plastbord och plasstolar, men jag tvivlar lite pa deras hygien eftersom att ga och peta nasan i stan och ata med handerna inte verkar ses som nagot konstigt i detta landet..



Jag kanner mig liten jamfort med alla hoghus i denna staden. Har ju aldrig varit i nagon stad med sa manga skyskrapor forut, sa det kanns lite annorlunda.



Har har vi mig och tvillingtornen. Det var ju lite disigt idag sa tyvarr blev det inga toppenbilder.



Vy over KL fran telemasten


Linn star och tjuvkikar pa folk pa gatan


Jag och min och Linns gemensamma rosa sang!


Guesthouset vi bor pa nu ar ganska mysigt. Fast kvinnan (las transvestiten) i receptionen ar lite laskig, men han som verkar vara huvudansvarig - en indisk medelalders man ar hur trevlig som helst! Dock har vi gemensamma toaletter och duschar har precis som pa de ovriga stallena vi bott pa har i Malaysia. Jag antar att vi blivit lite bortskamda av Vietnams hoga standard pa sina hostel och pa vad vi fick jamfort med vad vi betalade, det var ju verkligen mer for pengarna i Vietnam i alla fall.

Nu ikvall ska vi nog ta en svang om reaggestallet precis nedanfor vart hotell, som for ovrigt holl mig vaken halva natten igar pga sin hoga musik. Vi kan ju lika bra hanga dar som att ligga pa rummet och forsoka sova till allt dunka dunka nedanfor! Har vi tur stoter vi val pa en och annan lustig prick =)



 


Kommentarer
Postat av: Emma

haha men Emma då det är till ställena med palststolar ni ska gå ju ;D Det var precis den telemasten jag var i för 11 år sen!! XD ballt!!

2008-11-15 @ 15:42:47
URL: http://bunny.blogg.se/
Postat av: Elin

Som vanligt så är jag inne och läser ;)

Och ärligt så vill jag också befinna mig på andra sidan jordklotet just nu. Ni verkar ju ha det hur bra som helst :) Kul med tornen och utsiktplatsen och så :) Och reaggebar? ;) Najs :)

Kram på dig

2008-11-16 @ 02:02:09
URL: http://loenn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0