Pulau Pangkor


Nu ar vi pa en liten o vid namn Pulau Pangkor. Har ar riktigt vackert och det var doskont att komma ifran storstan. Om vi bodde pa ett hippiestalle i Kuala Lumpur sa bor vi pa ett Reaggestalle har! Massa bilder pa Bob Marley overallt och lot's of hangmattor vart man an tittar - men det ar mysigt =) Vi bor precis intill djungeln med ca 50 meter ner till stranden sa det ar perfekt. Och vi har faktiskt sett ett helt gang med apor idag, kanns lite annorlunda faktiskt, ar ju inte sa varldsvan av mig sa att ha ett par apor runthoppandes framfor mig kandes lite roligt... Idag tog vi oss en liten cykeltur pa on, och det var riktigt jobbigt for vem ar sa dum att dom frivilligt valjer att cykla pa en o? Alla vet ju att oar har backar och att backar ar jobbiga att cykla i... Aja, cykla gjorde vi och jobbigt var det men det gick i alla fall snabbare an att ga! Vadret ar kanon sa jag antar att vi stannar har tills helgen och tar sen bussen tillbaka till KL for att kolla in stan mer. Ska bli kul att spana in Petronas Tower pa narmare hall, vi ser dom bara pa langt hall fran Chinatown dar vi bodde och tankte bo igen nar vi ska tillbaka.


Nar vi kom hit igar kvall hittade vi gungor pa stranden som vi givetvis provade


Pa cykelturen som vi tog idag hittade vi en avskild, vacker liten strand





Tankte jag skulle prova lite inhemsk fisk. Sa dar stod jag och valde en bland en hel dros med doda fiskar liggande i massa is. Ganska nasty faktiskt. Smakade val sa som fisk brukar smaka, blev kanske inte jatteimponerad men det var helt okej maste jag saga. Linn bangade saklart och korde pa ris och kyckling som vanligt! Det ar ett lite mer sakrare kort!


Efter middagen gick vi och tittade pa solnedgangen pa stranden....


Har sitter vi lite halvslitna efter en halvdags cykeltur pa 2 cyklar som nog sag sina basta dagar for ett antal ar sedan

Kommentarer
Postat av: Elin

Vilka extremt vackra bilder :D

Som vykort. Jag är så avundsjuk.. :P

Ta hand om dig gumman :)

2008-11-13 @ 03:42:55
URL: http://loenn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0