No More Godmorning Vietnam

Sa var man i Malaysia. Sicken skillnad... Inga skumpiga vagar har inte, inga "kineshattar" mer, fler bilar an mopeder och en massa tagbanor overallt har i stan. Vi tog bussen fran flygplatsen in till Kuala Lumpur och letade upp ett litet guesthouse. Varsta hippiestallet! Kanns lite underligt att sta och bortsta tanderna i tv-rummet nar det sitter folk och tittar pa fotboll. Men det ar riktigt familjart - alla pratar med alla och ja, det ar ett riktigt kollektiv. Man har sitt rum och delar allt annat med alla andra.

Det ar svart att fatta att man fortfarande befinner sig i asien pga alla megahoghus, McDonalds runt varje horn, Starbucks, Kentucky Fried Chicken och alla Supermarkets overallt. Det enda som var sig likt var nar vi var inne i Chinatown och gick rundor bland alla gatustand =) Sen en annan grej jag inte alls kande till var att har finns sa manga olika etniska grupper har. Vi har malaysiarnerna, kineserna, indierna, araberna och afrikanerna - allt i en enda salig blanding och jag kan inte avgora vilket folkslag det finns flest av... Maste saga att araberna ar ganska laskiga med sina konstiga hattar pa huvudet och sammanbitna mungipor... Kanner mig nastan dum nar jag gar forbi dom i linne, shorts och mitt ljusa har..

Om nagon timme ska vi ta bussen harifran och aka till en o som heter Pular Pangkor (tror det stavades sa) for att fa lite sol och bad for att aka hit har igen nagon dag senare och gora stan =)

Forstar mig inte pa deras mat har. Det verkar precis som om att dom inte har nagon "egen" mat, det bara kryllar av annat som thaimat, vietnameisk mat, snabbmat, indisk mat osv. Imorse hade vi ett himla bry med att hitta frukost for vi var inte sa sugna pa ris och kyckling som befolkningen har satt och at kl halv 10 pa morgonen. Det slutade med att vi hamnade pa Starbucks med varsin Frappino....






Nagra bilder jag tog av stan pa vag till de internetcafeet vi sitter pa nu
(internet ar forresten 20 ggr snabbare har, tummen upp for det)


  

   
Har kommer lite exempel pa den vietnamesiska maten. Ris ar ju deras grej, nudlar med for den delen. Nationalratten ar nudelsoppa och jag tror jag har nagon bild pa nar Linn kakar det i borjan av bloggen. Vi at ganska mycket kyckling nar vi var dar for vi tyckte det kandes sakrast, annars ar ju fisk nagot som man ofta ser pa deras menyer.



Kommentarer
Postat av: Astrid

åh så god maten ser ut. men vilket äventyr du är på emma :) ser jättehäftigt ut! du ser ut att ha det bäst :D vi hörs. kram Astrid

2008-11-17 @ 14:47:32
URL: http://finest.se/astrida

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0