Mekongfloden

Igar gled vi runt pa Mekongfloden. Jag maste nog saga att det var under mina forvantningar till en borjan. Mekongfloden ar riktigt smutsig, luktar ackligt och vackert var det knappast. Inte nog pa det sa pajade baten helt plotsligt, men den funkade tillrackligt for att kunna ta oss till den o vi skulle till. Sen blev det lite roligare! Vi akte en san dar liten trabat, kopte kokosgodis som smakade underbart, lyssnade pa inhemsk musik och cyklade runt pa on. Saklart cyklade vi vilse, men det var det fler som gjorde sa vi fick forsoka hitta tillbaka tillsammans och tillslut kom vi ratt :) Vi var verkligen jattetrotta efter en hel dag med kanske lite for mycket sol och definitivt for lite ordentlig mat sa vi slangde oss pa vart rum och glodde film sen gick vi ut och at.


Jag i borjan pa batturen som vi satt pa i over 3 h innan vi nadde on. Dessutom blev jag aksjuk och fick lana Linns aksjukearmband och fick en snygg branna runtomkring ;)

Hyddor langst Mekongfloden



Linn och kakhusen bakom


Mysig tur i djungeln i en trabat


Och har sitter vi!



Pa cykeltur i djungeln


En gammal dam jag fotade nar vi cyklade pa on.
 


Som sagt sa var vi riktigt trotta sa vi sov ganska lange idag. Tillslut orkade vi oss upp och gick och bokade en dagsutflykt till krigstunnlarna imorgon. Kan ju vara intressant att se. Sen gick vi och kopte biobiljetter till ikvall! Ska bli riktigt mysigt att bara sitta och kolla film i en biosalong med AC i. Rummet vi bor i nu ar sa himla varmt, visst har vi flakt men det hjalper knappast. Idag har vi aven gatt runder pa shoppingcenter och tagit en svang inom en djurpark. Sa fort vi ar i ett shoppingcenter vill Linn alltid ga in i mataffarerna och ga runder, och man hittar verkligen konstiga saker dar. Det ar ju snyggt att vara blek har, sa det finns mangder med produkter som tex ansiktsmasker som sags bleka huden... Det var riktigt mysigt att ga i djurparken och komma bort fran allt tutande och galet korande och bara ga runt och titta pa djur jag inte ens vissta fanns...


Tva sota elefanter!


Eftersom alla i detta landet verkar aga en moped finns det ett ganska stort utbud av hjalmar. Har har vi Linn i en av dom.

Jag i vart lilla rum med underbar utsikt! (kakhus ca 2 meter bort)


Nu ska vi snart ga upp pa vart rum som bara ligger pa andra sidan vagen. Vi bor verkligen jattebra har mitt inne i smeten sa att saga. Far se vad det blir for middag idag. Har fotat maten de senaste dagarna och tankte lagga upp de sen nagon dag sa att ni har koll pa vad vi lever pa har nere! Fast maste ju erkanna att vi inte kakar vietnameisk mat var dag. For det forsta ar dom glada for vegetarisk, och jag vill ju garna ha kott nar jag ater. Som idag tex. Vi hade gatt hur lange som helst efter djurparken och var sa svultna och nar LOTTERIA dock upp (en hamburgekedja) sag vi ingen annan utvag an att ga in dar! Hihi. Ha det bra kram kram!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0