Hej Kambodja

Lordagskvallen var jattekul och vi motte en massa goa manniskor! Igar gick vi rundor i nan park, precis intill lag en fagel- och en fjarilspark men budgeten holl inte riktigt for att besoka dom tyvarr. Senare pa dagen akte vi till Midvalley Megamall och Mega var verkligen ordet! Vet inte hur manga vaningar dar var, 5-6 kanske? sen fanns norra, centrala och sodra delen av det hela och ca 300 butiker. Det var riktigt coolt faktiskt! Dar fanns ju bio ocksa och vi har ju bott sa dassigt under var vistelse i Malaysia sa vi tyckte vi var varda lite bio sa vi sag Bangkok Dangerous med Nicholas Cage - bra tyckte jag!

Idag skulle vi vidare till Phnom Penh, huvudstaden i Kambodja. Vi skulle ta bussen till flygplatsen eftersom taxi har ar valdigt dyrt. Det blev dock lite missforstand, och vi hamnade pa fel flygplats... PANIK! AHH! Vi fragade en gubbe som sag ut att veta grejor, han pekade pa en byggnad en bit bort och sa att det gick bussar till den andra flygplatsen var 15e min darifran. Det gjorde det, och for 3 kr extra kom vi tillslut till ratt flygplats, men vilken tur att vi var ute i god tid!


Telemasten som vi var uppe i och kikade ut over Kuala Lumpur


Jag pa Reaggebaren tvars over gatan jamfort med vart vi bodde. Himla grannt stalle.

Nu ar vi alltsa i Phnom Penh. Nar vi kom hit fick vi vrida klockan en timme tillbaka igen, sa nu ligger vi 6 h fore Sverige. Det lilla vi hunnit se av staden an sa lange ar att det ar ganska smutsigt har. Jag forstar att dom rekommenderar folk att inte bara linser har, om man sager sa. Nar vi satt och kakade middag for ett tag sen sa kom det fram en liten kille. Han ville salja diverse bocker och han pratade jattebra engelska, fast att han sag ut att vara 7-8 ar. Bland annat sa han till mig att det inte var lampligt att sitta sa med benen som jag satt (jag hade kjol och satt helt vanligt) Sa gjorde man kanske i mitt land sa han, men inte i kambodja, sen visade han att det var battre att sitta med benen tatt intill sig. Jag och Linn fick ett gott skratt at detta, men jag ska definivit skarpa mig till nasta gang!

Snart ska vi tillbaka till hotellet och bara slappa och kolla pa tv och titta i var Lonely Planet bok (Bibeln) for att ta reda pa vad vi ska gora har imorgon. Hoppas allt ar bra med alla hemma! Forresten sa hade dom borjat julpynta och spela julmusik pa det kopcentrumet som vi var pa igar. Ar det sa hemma ocksa?!?!

Kommentarer
Postat av: Jonas

Vet inte hur det är med musiken, men vi har snö här uppe nu iallfall :)

2008-11-17 @ 17:30:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0