Tubing, Fullmoon-Party och F.R.I.E.N.D.S

Vangvieng var underbart. Vi har varit ute i tva manader snart och det var helt klart det roligaste stoppet vi gjort hittills. Sicken stamning dar var. Bussfarden dit var i och for sig forfarlig. Jag, Linn och en tysk som vi traffade vid vattenfallet satt langst bak i en minivan pa ett sate som var lost. Vagstandarden var ungefar den samma som i Vietnam och Kambodja och vi satt och skumpade rundor i 6 h. Nar vi kom fram tog vi forsta basta hotell som visade sig vara riktigt frasht med klinkersgolv och en bamsesang. Lite lyx ar ju aldrig fel nar man backpackar.

Vangvieng sag inte ut att vara mycket till en borjan men sa fort vi kom utanfor hotellet fattade vi att det anda var ganska fint dar. Det myllrar av baugette- och pannkaksstand overallt och det frackaste av allt var ju restaurangerna. Soft sa in i norden. Man kliver in, tar av sig skorna, hoppar upp i soffan och lagger sig och tittar pa TVn framfor (som visade antingen FRIENDS eller SIMPSONS). Kanns som riktigt soffhang liksom, ata framfor TVn och sadar. Fattar inte varfor ingen har tankt pa det tidigare?! En grej med Vangvieng ar dock att det finns nagot for manga restauranger jamfort med vad det finns turister. Alla ar pa samma stalle medans de andra restaurangerna star och gapar tomt - kanner medlidande till dom som inte har nagra restauranggaster :( Bilden ovan ar utsikten fran stallet dar vi kakade frukost en morgon :)

Till tubingen da va. Jag visste inte sa mycket om det egentligen. Hade hort att man gled runt i ett dack langst floden och stannade pa barer langst vagen. Mer behovde jag inte veta heller for det var i princip sa det gick till! Man projsade lite pengar for ett dack och en vattentat vaska, blev skjutsad till starten sen var det bara och dra igang. Vi borjade kl 11 pa formiddagen och var tillbaka strax innan 18 for att lamna igen dacken i tid for att slippa betala extrapengar! Som vi paddlade i slutet. Visste inte att det var sa langt som det verkligen var.   

En av barerna - vi, norskorna och belgierna.

Och har har vi Backpacking-Martin. Han var riktigt stolt for ifall man tittar in pa Aftonbladet, tryckte pa "Resa" och tittar pa artiklar sa Vips - dykar han upp dar (enligt honom sjalv, har inte kollat om det ar sant an) Han tyckte sjalv att han var en kandis - vi lat honom fortsatta tro det.

Har har jag, Linn och Valery precis akt linbana och slagit oss halvt ihjal.

Och har ar jag i egen hog person. Oj vad jag angrade mig nar jag val slangt mig ut for den hoga trappan! Men there was no way back!

Detta ar watersliden. Den var faktiskt varre. Nasta dag vaknade jag och Linn upp och var sa morbultade i hela kroppen. Linn som akte den hur manga ganger som helst hade dessutom lite blamarken har och var. Jag nojde mig med en gang.. Mina fotter syns pa bilden, hihi.

Folk som glider ivag i sina tubes.

Gyttjan ja. Sma grisar ar vi allihopa ungefar. Jag vagrade ju da att hoppa i. Kul for mig att det kom nagon och bokstavligen slangde i mig anda. Tack for den da. Hittar fortfarande lera bakom oronen ju!

Efter att ha akt gummidack hela dagen och druckit en och annan bucket sa fick man ju bege sig hemat. Ser ju ratt konstigt ut nar det kommer en dros med 15 pers som springer i badklader i morkret med vars ett dack i handerna. Jag hade i alla fall skrattat i vanliga fall, men i Vangvieng ar det ju inget konstigt. Efter en riktigt lang dusch for att bli av med leran (som vi som sagt var inte blev av med i alla fall) sa var vi vralhungriga. Vi kakade och sen fortsatte festen. Fullmoon-Party och allt. "Buy one get one free + a free T-shirt" Man tackar. Har alltsa numera en rosa T-shirt dar jag gor reklam for The Bucket Bar i Vangvieng.



Nasta dag var vi riktigt sletna och gjorde inte manga knop. Blev en del kollande pa F.R.I.E.N.D.S
Men vi kunde givetvis inte missa The AFTER Fullmoon-Party. haha. Lika roligt som kvallen innan!



Tubingen var sa rolig och hade vi haft en dag till sa hade vi definitvt gjort det igen! Men idag skulle vi aka vidare och nu ar vi i Laos huvudstad Vientiane. Har ar riktigt somnigt. Paminner lite om Loddekopinge. Hur kan detta ens vara en huvudstad?! :D Vi har kopt flygbiljetter och imorgon flyger vi harifran till Bangkok. Idag hittade vi ett Swedish Bakery. Laos har ungefar ingen amerika-paverkan overhuvudtaget - inget McDonalds, inget KFC, inget 7-11 MEN dom har ett Swedish Bakery och dar kakade vi en riktigt go pizza ikvall. Allt ar bra med oss och vi ser fram emot att dra till Thailand och se stranden igen =)

Kommentarer
Postat av: pottan

Ser ju bara så kul ut! Låter som det vore ngt för mig, hehe. Lite "overage" kanske. Hoppas du/ni får det riktigt bra i Thailand igen. Var rädd om dig.

kraaaaam

2008-12-14 @ 18:29:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0