Thailand igen alltsa

Sa var det Thailand igen. Planet (ett litet propellplan med massa ovasen och dalig luftkonditionering) var forsenat 50 min och Niklas som vi skulle mota upp pa flygplatsen fick vanta riktigt lange pa oss. Men fram kom vi och det var ju huvudsaken! In till Khosan road direkt och skaffa guesthouse och fixa bussbiljett ner till Koh Chang. Guesthouset for tre pers kostade 550 bath - ca 130 kr - men vi var ju tre sa det kandes helt okej. Dessutom var vi helt slut allihopa sa att ga pa guesthousejakt under en langre period var inget alternativ.

Nu ar vi i Koh Chang. Tyckte vi gjorde ett klipp med biljetten faktiskt. 600 bath for buss i 5 h, 45 min med farjan till on - allt tur retur - 150 kr fram och tillbaka till Bangkok alltsa. Har borjat fatta nu att allt faktiskt AR ganska billigt har nere. Har ju nastan glomt bort det. Prutar ju pa i princip allt har nere! Sa fort jag o Linn klagar pa att nagot ar dyrt sa rynkar Niklas pannan och fragar ifall vi minns vad det brukar kosta dar hemma, haha =)

Vi blev helt chockade nar pick up:en till stranden Lonely Beach bestod av ungefar 8-9 svenskar. Sa manga svenskar har vi aldrig sett pa en och samma gang i Asien an sa lange! Antar att nu nar vi kommit till Thailand sa kommer vi stota pa massa svenskar - det verkar vara har dom (vi) gommer sig! Vi anvande var kara van Lonely Planet och hittade ett stalle som verkade vara okej att bo pa - Green Garden. Har ar bilden pa var Bungalow. Den ar en tvavanings-bungalow och jag ar riktigt imponerad av den!

Till middag blev det den thailandska ratten Pad Thai. Den diggar jag riktigt mycket. Innehaller nudlar, groddar, morotter, nagon gron gronsak, kyckling och agg. For 40 bath (ca 10 kr) ar det helt okej!
Imorgon tankte vi bege oss ner mot stranden for att pressa lite i solen. Min branna ar ju nastan obefintlig just nu (overdrift). Senast vi var vid en strand var ju i Pattaya och det var over 2 veckor sedan! On verkar vara gansk chill sa jag antar att vi stannar har ett tag =) Horde om jordskalvet hemma - hur galet som helst! Hade ju velat vara med om det, men hade ju aldrig i livet bytat ut det mot en tvavanings-bungalow pa en o i utanfor Thailand =)

Kommentarer
Postat av: Bea

Hej Emma, kan du vara supergullig och maila mig så fort du kan! bea[email protected].



Kram

2008-12-16 @ 19:09:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0