Patong Beach

Nu har jag och Niklas varit i Patong i ett par dagar. Vi ar riktigt glada att vi bytte fran Kata till hit, for har finns mycket mer att gora. Har finns till och med en bio och i forrigar var vi och tittade pa "The day the world stod still" Riktigt snygg bia med det skonaste satena jag varit med om. Det var lite dyrare att kolla bio har, men 35 kr ar ju fortfarande bara smaslantar tycker jag =) Har finns tva stora shoppingcenter och mycket att kopa langst gatan.

Men Phuket ar verkligen inte mitt favoritstalle pa denna resan. Det ar alldeles for turistanpassat och det kanns ungefar som charter att vara har. Forsaljarna vet om att det kryllar av pantade turister som garna betalar overpris for grejorna dom saljer. Fragar man om priset for ett par flipflop kan dom saga 650 bath. Nar man ger ett motbud pa 150 bath ser dom helt forstorda ut, som om man trampat pa deras heder ungefar. En stund senare far man dom for 200 bath. Allt har ar for ovrigt valdigt dyrt. Inte bra for budgeten alltsa!


En kvall med familjen K-son, Sandra, Kim och Dennis.

Igarkvall var vi ute. Nu har jag faktiskt provat Mai Thai (en drink) och kommit fram till att den faktiskt var riktigt god! Gagatan har i Patong kryllar av barer och disco med massa thailandskor med mini kjolar och linnen som dansar runt. Nar jag inte ar i narheten av Niklas drar dom sig inte for att komma fram och forsoka florta in sig. Det ar lite tragiskt faktiskt. Vi motte upp en bekant till Niklas igar och kakade pa Harrys, samma som hemma -fast i Patong i Phuket. Jag kakade nachos och det var helt klart den godaste maten pa hela resan. Ja jag gillar thaimat, men den var ingenting jamfort med maltiden igarkvall! Vi funderar till och med pa att ga dit och ata det igen eftersom det var sa gott!

Igar nar vi var inne pa en club sa kom jag pa mig med att sta o dansa med tva thailandskor. Tragiskt att se att nar man tittar en bit bort sa star den en riktigt snygg thailandska och dansar med en ful ryss, slovakier eller nagot liknande, och nar man far ogonkontakt med henne himlar hon med ogonen och tittar pa killen med en minst sagt nedlatande blick.


Vi kom till Phuket den 22e tror jag, och det har faktiskt inte varit sarskilt bra vader har sen dess, disigt och molnigt det flesta dagarna och tva-tre kvallar har det till och med regnat en skvatt. Jag har for mig att jag hort fran manga som varit har tidigare att det varit mycket moln i Phuket och det stammer verkligen. Fast egentligen ar det ratt skont, man blir inte stekt och rod som en tomat och man slipper solsting.

Imorrn ska vi vidare till Koh Samui och da ska Linn ocksa med. Egentligen ville vi till Koh Pangan, men dar ar redan helt fullbokat pa hotellen eftersom det ar dar hur manga som helst ska fira nyar och sa har aven vi tankt. Vi har inte nagot boende pa Koh Samui heller eftersom det inte gick att boka i forvag sa att vi aker dit ar egentligen en stor chansning. Som tur ar kommer vi dit tidigt och skulle det verkligen inte finnas ett enda rum ledigt sa kan vi bara aka tillbaka till fastlandet. Ikvall ska vi se om vi kan shoppa lite. Men helt arligt sa ar det svart att hitta nagot som ar fint har eftersom allting ar fejk med stora falska markestryck pa kladerna. Hur snyggt ar det? For ovrigt har vi ingen vackarklocka. jag fragade nere i receptionen pa vart hostel ifall dom hade wake up-service, sen far vi ju se ifall den fungerar...
Trackback
RSS 2.0