Fast i poliskontroll

Koh Chang ar toppen. Igar hyrde jag Niklas och Linn moppar och susade runt pa on. Har finns varldens backar och antingen bromsar man allt man kan i nerforsbackarna eller sa lagger man gasen i botten i uppforsbackarna. Vi korde och tittade pa andra delar av on och hittade en fin avlagsen strand dar vi stannade ett tag och bara njooot av livet. Dar fanns en jattemysig restaurang byggd av tra som vi kakade lunch vid sen gav vi oss tillbaka igen. Klumpig som ja ar sa trillade jag saklart i mina kassa gummiflipflops som jag har just nu och skrapade upp hela knaet i grusen och fixade ett blamarke i en massa olika farger. Sa kan det va ! 

Nar vi hyrde mopparna foljde bara en hjalm med till varje moppe. Jag fick en och Linn fick en sa fick Niklas klara sig utan... Nastan alla kor faktiskt utan hjalm har - bade invanarna och turisterna. Himla korkat egentligen eftersom backarna ar branta och kurverna snava. Aja till saken. Dar korde vi och var pavag hem tills vi plotsligt hamnade i en poliskontroll. Linn som korde sjalv pa sin moppe slappte dom forbi direkt, men mig och Niklas stoppade dom. Dom fragade varfor han inte hade hjalm och vi tankte - jippi, boter.. Polisen utmed vagen viftade bort oss till en kille som sag ut att sitta och skriva boteslappar. Han borjade mumla om att man skulle ha hjalm och sa att Niklas fick fixa det ifall vi skulle kora mer. Vi forklarade att det bara fanns en hjalm till moppen, han nickade lite eftertanksamt, sa att vi skulle ta det lugnt tillbaka och lat oss faktiskt kora ivag. Vi som nastan redan var pavag upp med pengarna vi trodde vi skulle behova betala. Pa kvallen tankte vi att vi fick passa pa att kora till grannbyn nar vi anda hade mopparna i 24 h, sa dar kakade vi middag och kollade i affarer. Billigt att hyra moppe har. I 24 h far man hyra en moppe for 200 bath, dvs 50 kr. Sen far man ju betala lite bensin men dom dricker ju ingenting och bensin kostar halften av vad den kostar hemma.





Idag ringde vi och bokade buss tillbaka till Bangkok imorgon. Vi forsokte att boka vidare direkt till Phuket for att slippa en onodig natt pa Khosan road men jag tror inte kvinnan i telefonen forstod helt och hallet, sa hon sa vi skulle fixa det imorgon. Far se om det gar. Hade varit skont i alla fall. Fast i sa fall blir det ju en himla lang resdag. forst taxin till andra sidan on  i 45 min. Sen farjan i 45 min. Sen buss till bangkok i 5 h. Sen nattbuss till Phuket i ett halvt dygn eller nagot liknande. Vi ar riktigt nojda med stallet vi bott pa har. Bilden nedanfor forestaller nagra bangalows som ligger runtomkring var egen.

Vi har mott en trevlig engelskman och kanske kan han boka hotell till oss pa Koh Pangan over nyar eftersom han ska vara dar redan vid jul. Vi har ju hort att det antaligen blir svart att fixa hotell dar annars eftersom tusentals manniskor ska dit. Ikvall ska vi nog ner en runda till en pub vid stranden dit det verkar som om att alla andra ocksa ska. Kan nog bli skoj.
Nu ar det midda som galler!

Kommentarer
Postat av: pottan

heeeeeeeeej



Goa bilder. Bra du har hjälm.

kram

2008-12-19 @ 18:47:55
Postat av: Elin

Hej gummasan :) Gud vad mysigt ni verkar ha det :) Jättefina bilder ju. Men ajaj med ditt knä alltså.. Usch.. Hoppas det läker fort :) Tur att ni slapp böter också ;D

Nu har jag nyss kommit hem från firmafest/kick off och är heeelt död och så.. Haha. Så kan det gå.

Så nu blir det sängen för mig.. :P

Ta hand om dig och hälsa de andra :) kraam

2008-12-20 @ 00:21:42
URL: http://loenn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0