Djungeltrekking

Vandringen ute i djungel var bara sa lyckad! Vi hade verkligen jattekul! Det borjade med att vi blev upphamtade i en pickup (har bild pa hur taxibilarna sag ut i Pattaya langre ner, en sadan var det) Dar trangde vi ihop oss och satt totalt 13 pers i over en timme pavag ut till djungeln. Harligt med narhet. Val framme var det dags for elefantridning och det var ju mysigt! Turen tog 1 h, anda tror jag inte att rundan var pa mer an 1 km, sa tempot var ju inte hogt direkt, hihi. Efter att ha skumpat runt dar gick vi ivag pa var vandring. Vi gick bland teremitbon och ormhal, lianer och banantrad och overallt hordes massa underliga ljud fran insekter och annat smakryp som lever dar. Vi vandrade i tre och en halv timme och den sista timmen var jobbig, det var uphill hela vagen till slutmalet - en by uppe bland bergen. Dar skulle vi bo i ett hus gjort av bambopalar och det kandes ju allt annat an stabilt :P El fanns dar inte och definitivt inte varmvatten i duschen...

Vi at en overgod middag och gjorde upp en brasa dar det spelades gitarr och alla satt o sjong. Som sagt ar har rakallt och aven om vi hade tre filtar att sova med sa fros jag hela natten... Det var riktigt skont imorse nar solen gatt upp och man fick lite varme igen =)

Forresten sa var guiden overcool och gick och sjung massa Bob Marley och allt annat han kom pa for stunden. Nog den skonasten guiden vi haft hittills faktiskt, och alla andra som var med pa tripen var ocksa jattegoa =)

Efter frukosten var det vandring igen och vi gick till ett jattevackert vattenfall. Efter att ha suttit dar och tja, beundrat naturen, sa traskade vi vidare och nagon timme senare var vi framme vid floden. Dar var det dags for waterrafting, also know as forsranning. Det var megakul och det fanns X antal tillfallen man holl pa att trilla av maste jag saga. Darefter blev det lite lugnare aktur pa floden pa en bambuflotte och darefter avslutades tripen med en god lunch.

Jag ar riktigt nojd med att vi bara tog 2 dagar istallet for 3. Man gor samma sak bara det att 3-dagarsturen hade lugnare tempo (med andra ord hade vi blivit riktigt uttrakade) Sen tycker jag aven att det racker att bo pa det sattet vi gjorde i natt i en dag.. Ar inte sa mycket av en scout och uppskattar helt klart varma duschar och ett duntacke framfor massa kyla under ett gang filtar

Bilderna vill sig inte riktigt idag tyvarr. Dom far laddas upp nagon annan gang =)

 

 


Kommentarer
Postat av: Elin

Vad härligt ni verkar ha det :) Jag vill också ut i djungeln.. :P

Nu är jag lite ledig i helgen i alla fall - gött är det ;D

Saknar dig gummsan, hoppas du kan komma upp till mig i vinter :) Kramar

2008-12-05 @ 20:17:47
URL: http://loenn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0