Chiang Mai

Happ. Nu hade jag precis skrivit jattemycket har men sa forsvann allt pga att jag rakade stanga ner fel ruta.. Hoppsan Emma. Nu far det bli en kortare version av det hela istallet...

Bussresan hit pa 12 h over natten var forfarlig - det var kallt, det var obekvamt, det var jobbigt och jag sov inte en blund. Nar vi var framme letade vi upp ett guesthouse och dar spenderade jag resten av dagen eftersom jag madde daligt. Linn gick dock pa upptacksfard sjalv och kikade runt i stan medans jag lag och sov for mig sjalv! Vi ar ju i norra Thailand nu och har ar faktiskt jattekallt om kvallarna. Vi har till och med duntacke i var sang! Det ni! Det ar inte det forsta man tanker pa nar man hor ordet Thailand. 

Idag har vi gatt rundor har i stan och det ar valdigt mysigt och lugnt har. Inga jobbiga tuktukforare som vill skjutsa en overallt, inte en massa svart trafikerade vagar som man inte kommer over. Har ar chill helt enkelt och tempot ar mycket lugnare i sma stader och det ar himla skont.

Imorgon ska vi ivag pa djungelvandring i 2 eller 3 dagar - vi har inte bestamt oss an. Det kommer nog bli kul men jag hoppas att man far sova pa hyfsade stallen sa att man inte far koldskador pa kuppen for som sagt - kvallarna ar verkligen kyliga har!

Nu avslutar jag det hela med nagra bilder...

en vag i Chang Mai

Linn Herself

En Buddha. Dom finns overallt i dessa landerna. Langs motorvagar, vid rastplatser, utanfor restauranger, vid utflyktsmal. Overallt. Fast just denna finns faktiskt i ett gammalt tempel byggt pa 15oo-talet....


Sahar ser forresten matstanden ut. Denna bilden ar fran Bangkok och da och da har dom en liten meny dar kan man kan valja vad man vill ha, men ibland ar det bara att peka lite och hoppas pa det basta =)

Trackback
RSS 2.0